South- Australia, Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Roselien De Brabandere - WaarBenJij.nu South- Australia, Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Roselien De Brabandere - WaarBenJij.nu

South- Australia, Tasmania

Blijf op de hoogte en volg Roselien

25 November 2013 | Australië, Hobart

Hallo!

Mijn vakantie zit er al weer op voor het moment.Heb zoveel te vertellen maar weet niet waar te beginnen. is intussen al weer effe geleden.

Ik ben begonnen met een 3 daagse tour van Sydney naar Melbourne. De koudste tour in Australie en we waren maar met 3 anderen.
Highlights:
- Canberra, de hoofstad van Australie en daar hebben we het parlementsgebouw bezocht.
- Snowy Mountains, daar hebben we de Mt Kosciuszko beklommen. Veel sneeuw en we zijn op het hoogste punt van Australie geweest! Hoe cool is dat!
- Wilsons Promontory NP, Mooie wandeling met prachtig uitzicht op zee en strand. ook hebben we boomerang gewerpt, leuke ervaring!


Dan ben ik een week in Melbourne geweest in Nomads hostel, het was druk want op 5 november is het de Melbourne Cup. Dat is een paardenrace, iedereen is heel chique gekleed, jongens in kostuum & das en de meisjes in kleedjes en een hoedje, is een groot gedoe in Melbourne en iedereen is dronken heel vroeg in de namiddag. Ik heb de Cup gekeken op een groot scherm. Oa ook naar strand geweest en de stad bezocht en feesteeh of course! Weer veel leuke mensen leren kennen :)

Volgende is mijn 5 daagse trip van Melbourne naar Adelaide. Leuke groep en bijna alleen maar duitsers haha maar het was plezant!
Highlights:
- Great Ocean Road, de 12 apostellen in Apollo Bay, helaas slecht weer.
Daar heb ik mn eerste wilde koala gezien en kwamen er vogels uit men hand eten. naast het hostel ook veel kangaroos gezien en met een joey in de buidel, zooo schattig.
- Grampians NP: McKenzie Falls.
- Adelaide: Niet zo een speciale stad en redelijk saai maar wel mooi :) de highlight in Adelaide was dat we op een bus zaten en ineens was de bus op een rails en zaten we precies in een trein echt super raar maar leuk! En natuurlijk gezwommen in de zee. Ben ook een dagje gaan klimmen.
- kangaroo Island: daar zijn we 2 dagen gebleven en het was daar zo mooi! Als eerste zijn we naar een schapen boerderij geweest waar ze schapen scheren, zeer tof om eens te zien hoe ze dat doen. We zijn naar - Seal bay geweest, super veel zeehonden en nog andere mooie stranden.
- Sandboarding: Was super maar als ge valt valt ge hard, het is niet zo als sneeuw :) en natuurlijk ook weer gezwommen in de zee en het was koud.
Ook hebben we een koala wandeling gedaan, oa ook baby koalas gezien.
- Flinders Chase NP: daar zijn de Remarkable Rocks.
-Admiral Arch.
We hebben geslapen in Vivonne Bay, leuk hostel en savonds kayakken en tafeltennis.
Ik heb er heeel lang over gedaan om dit te schrijven want ben afgeleid door facebook enzo haha.
Heb nu verschillende trips gedaan en weer zoveel leuke mensen leren kennen waar ik afscheid heb van moeten nemen.
Maar als ik terug thuis ben dan kan ik beter eens een reis door Europa doen en iedereen gaan bezoeken.
Mijn verslag van Tasmanie ga ik andere keer schrijven. Morgen vertrek ik naar Brisbane. Excited!

See Ya!







  • 25 November 2013 - 19:20

    Luut:

    dag schatje,

    nou weer leuk verhaal hoor en heeeel veel plezier daar xxx

  • 25 November 2013 - 21:21

    Rene:

    Mooi verhaal pleegroos..: )
    Geniet ervan zoveel je kan en we zien je zeker weer als je terug bent
    Groetjes uit zeeland x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Australië

reis australië

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Banana Farm, Tully life

23 December 2013

Tully, Queensland

29 November 2013

Tasmania

25 November 2013

South- Australia, Tasmania

28 Oktober 2013

Sydney
Roselien

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3501

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: