Tully, Queensland - Reisverslag uit Tully, Australië van Roselien De Brabandere - WaarBenJij.nu Tully, Queensland - Reisverslag uit Tully, Australië van Roselien De Brabandere - WaarBenJij.nu

Tully, Queensland

Blijf op de hoogte en volg Roselien

23 December 2013 | Australië, Tully

G-Day!
Ik ben met een engelse jongen met de auto vertrokken vanuit Brisbane, we zijn savonds vertrokken en hebben aan 1 stuk door 17u gereden, Onderweg kwamen we veel kikkers en dode kangaroes tegen. Ook een slang kwam op onze weg. We hebben een aantal uur op een weg gereden waar we bijna niemand tegen kwamen, alleen een paar trucks. geen lichten langs de weg. Achteraf gezien was het misschien niet zo veilig om die weg te nemen omdat er bijna niemand op de weg is en je komt ook geen tankstations tegen en het was dan nog eens midden in de nacht. We reden midden in de bush en weer een reminder dat ik in Australie ben. In de namiddag de volgende dag kwamen we dan aan in Airlie beach. We hebben gezwommen in de lagoon want in de zee kan je niet zwemmen ivm de box jelly fish. Het is heel mooi daar en in de verte zie je de Whitesundays, daar ga ik zeker eens naartoe gaan als ik terug aan het reizen ben. We hebben daar overnacht en dan de volgende dag hebben we nog zo'n 6u gereden en toen kwamen we aan in Tully.Onderweg ook nog enkele bosbrandjes tegen gekomen. Blij dat ik voor een tijd niet meer in een auto moest zitten want we hadden geen airco en het was snikheet.

Aangekomen in Tully in het Greenway caravan park waar ik verblijf kregen we te horen dat er helemaal geen jobs beschikbaar waren voor bananen in te pakken/ sorteren, elke morgen moeten we 'jumping' doen. Dat wil zeggen dat je tussen 5u15 en 7u smorgens in het dorpje aan de buschauffeurs moet vragen of ze werk voor je hebben. Zij pikken die mensen op die wel werk hebben. De eerste week waren we ongeveer met 26 man om te 'jumpen', nu is dat alleen nog maar 5 man :) Ik heb helaas nog steeds geen werk gevonden. Het is ook moeilijker voor meisjes dan voor jongens. Maar geen zorgen, na Kerst zal ik zoiezo wel werk vinden.

Tully is een heel klein stadje/ dorpje met 1 winkelstraat met een paar winkels. Hier is niet echt veel te doen. Hier zijn 2 pubs waar we in het weekend uitgaan voor te drinken en te dansen. Tully is het natste dorpje van Australie. Tot nu toe valt de regen nog mee en gelukkig na regen komt bijna direct zonneschijn. Het is hier superwarm dus dat valt allemaal nog mee. Het is nu het begin van het regenseizoen dus het zal wel nog erger worden denk ik. Het schijnt dat hier de straten soms helemaal vol water staan en dan moet je met de boot naar je werk gaan. Stiekem zou ik dat toch graag eens willen meemaken maar als het zover komt dan horen jullie het wel :) Tully is helemaal in de kerstsfeer, kerstmuziek op straat, veel opblaaskerstmannen. Veel locals lopen met kerstmistshirts, hoedjes en al wat je maar kan voorstellen en huizen vol met kleurrijke kerstlichten. Allemaal wel leuk! Maar nog steeds niet het gevoel dat het bijna Kerst is.

Hier in het caravanpark zit het vol met backpackers die bananen werk doen. Veel italianen, fransen en duiters. Ik ben hier nog geen belg tegengekomen. Ik deel mijn bungalow met 3 koreaanse meisjes. Ze hebben al een paar keer voor mij gekookt. Heel spicy maar lekker. Op vrijdagavond gaan we uit of gaan we naar een share house. Veel backpackers gaan na een tijdje in een share house wonen samen met anderen en daar doen we dan houseparty's. Is goedkoper dan te drinken in de pub en is leuker want het uitgaansleven stelt hier echt niet veel voor. Ik ben hier omringd door allemaal lieve en leuke mensen en dat voelt goed. Zeker nu met de kerstdagen voelt het een beetje als familie omdat we ook allemaal onder het zelfde schuitje zitten. Voor Kerstmis ga ik samen met vrienden koken in een share house en feesten.

Ik heb al een uitstapje gedaan naar Mission Beach, dat is 25min met de auto. Prachtig lang strand met palmbomen en een strand voor ons alleen. We kunnen alleen maar zwemmen waar er netten in het water zijn want het is te gevaarlijk voor de box jelly fish. Dat is een kwal, een steek kan dodelijk zijn. Het water is super warm, zeker zo'n 28 graden. Er zwemmen ook kleine haaien, mensen die vissen slagen een haai aan de haak om dan thuis op te eten..mjammiee..

Als ik binnenkort werk heb dan ga ik duiken op het Great Barrier Reef, daar kijk ik nu al super hard naar uit. Ik wens iedereen zalige kerstdagen en een zeer gelukkige nieuwjaar!! Ik ben hier Down Under nog steeds super gelukkig en nog steeds geen spijt dat ik deze stap heb gezet. Ups and downs maar we komen er altijd uit. Ik denk dat ik met Kerstmis wel even mijn familie ga missen maar gelukkig kunnen we bellen.

Vele Kerstgroetjes uit het warme Tully!
En tot volgend jaar!

  • 23 December 2013 - 06:10

    Marcel:

    klinkt goed zo allemaal! Nu nog aan het werk en je kan je nog langer vermaken :) Fijne kerst en maak er wat van!

  • 23 December 2013 - 20:45

    Tante Christine:

    Boeiende verhalen, Roselien. We denken aan je! Veel succes nog en een WARME kerst gewenst, in alle opzichten! Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tully

Australië

reis australië

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Banana Farm, Tully life

23 December 2013

Tully, Queensland

29 November 2013

Tasmania

25 November 2013

South- Australia, Tasmania

28 Oktober 2013

Sydney
Roselien

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 3493

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: