Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Roselien De Brabandere - WaarBenJij.nu Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Roselien De Brabandere - WaarBenJij.nu

Tasmania

Blijf op de hoogte en volg Roselien

29 November 2013 | Australië, Hobart

Hier ben ik weer, deze keer met het reisverslag van Tasmanie, het grootste eiland van Australie.
Ik heb een 6 daagse tour door Tasmanie gedaan en dan nog 2 dagen een dagtour.

Dag 1: Hebben we de Russel Falls bezocht en en wandeling tussen hele grote bomen! Walk in the land of the giants. Daarna zijn we naar Lake St Clair geweest. Het diepste zoetwater meer in Australie. Daar heb ik samen met nog 2 andere jongens gezwommen. Het water was 7 graden dus echt super koud! Dit is nu ook het meest zuidelijke in de wereld waar ik ooit gezwommen heb! Fairdinkum! Dan zijn we nog naar Franklin- Gordon Wild Rivers NP geweest en savonds en heerlijke bbq en een gezellig samen zijn met de groep.

Dag 2: De meeste van onze groep hebben hier een Gordon cruise gedaan maar ik heb samen met de gids en nog 2 anderen een wandeling gemaakt naar de Montezuma falls. De grootste waterval van Tasmanie.We waren rustig opweg nietwetende dat er een groot gevaar achter de hoek op ons pad was.. Een grote tijgerslang wachtte ons op, is de 7ste gevaarlijkste slang in de wereld en is in de top 5 van gevaarlijkste slangen in Australie. We trokken snel een foto en dan gooide de gids stokken op de slang om hem weg te jagen. Na deze gebeurtenis wou ik niet meer voorop lopen :) Verder op onze wandeling zijn we in een grot geweest met allemaal dikke spinnen. Leuk leuk leuk! Uiteindelijk aangekomen aan de grootste waterval, de moeite waard! S`avonds zijn we dan naar een theatervoorstelling gaan kijken. `The ship that never was` was zeer goed en wij werden er ook in betrokken, ik mocht water op iedereen spuiten, zeer plezant!! Ik mis toneel spelen toch wel maar ik doe natuurlijk andere leuke dingen :)

Dag 3: Mooie wandeling gemaakt in Cradle Mountain, met op de top een mooi uitzicht op Dove Lake. Daarna een grote wombat gezien, echt super cute en dik. En die lopen echt snel! Savonds lekkere pizza eten voor weinig geld en daarna footy spelen met de groep.

Dag 4: Bay Of Fires, vuuroranje rotsen op het strand en in de zee. Avontuurlijk tochtje over de rotsen naar het eindpunt. In de late namiddag kwamen we dan aan in Bicheno, savonds een penquin walk gedaan. Allemaal kleine penguins die uit de zee kwamen echt leuk en schattig om te zien.

Dag 5: Freycinet NP, wandeling gemaakt naar Wineglass bay, helaas was het super slecht weer, veel regen! Maar de andere dagen hebben we echt wel geluk gehad met het weer dus ik mag niet klagen. Na onze wandeling wachtte een kleine kangaroo ons op naast de bus, leuke afsluiter na al die regen. In de namiddag zijn we dan naar Bonorong Wildlife Park geweest. Een koala mogen aaien, kangaroes eten geven en de Tasmania Devil zien. Die zie je niet zo vaak in het wild omdat vele zijn gestorven aan kanker. We zijn helaas gaan Tasmanian devil tegengekomen langs de weg want anders konden we onderzoek doen, onze gids is vrijwilliger om te zien of dat de tasmanian devil is dood gegaan aan kanker.

Day 6: Port Arthur, here we learn of the chilling realities of life as a convict amid the restored sandstone prison buildings and preserved ruins.
Was zeer interessant!
Mijn tijd zit er op dus ik moet snel afronden, ik ben nog op Bruny Island geweest en naar een grote grot zeer mooi! Deze reis was zeker de moeite! Mooie natuur en weer eens een zeer leuke groep!
Met als hoogtepunt natuurlijk de tijgerslang die ik gezien heb.
*Fairdinkum= Amazing!

Voor het moment ben ik in Brisbane waar ik normaal gezien ging werken in een rusthuis, helaas ga ik het toch niet doen omdat het te gevaarlijk is savonds om de trein te nemen, omdat er niemand is en ook moest ik dan een appartement zoeken in een suburb waar het dan ook niet veilig is voor als k dan savonds de trein zil nemen naar het stad ofzo.
Maar ik vertrek straks naar Tully, een stadje onder Cairns waar ik bananen ga inpakken en als ik dat 3 maand doe kan ik een jaar langer in australie blijven!
See ya!

  • 29 November 2013 - 07:54

    Dicky:

    Mooi om te lezen allemaal Roosje! Have fun daar en doe voorzichtig hé!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Australië

reis australië

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Banana Farm, Tully life

23 December 2013

Tully, Queensland

29 November 2013

Tasmania

25 November 2013

South- Australia, Tasmania

28 Oktober 2013

Sydney
Roselien

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 3492

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: